Saarnaajan kirja S2019

Hebel!

(suom. Turhuus!)

Tervetuloa mukaan opiskelemaan Saarnaajan kirjaa syyskaudella 2019!
Saarnaajan kirja on täynnä ajatonta elämänviisautta ja opetusta, joka hätkähdyttävän hyvin antaa vastauksia 2000-luvun ihmisen kokemiin haasteisiin.
Myös kuunteluoppilaat ovat tervetulleita!

Opettajana on Kimmo Huovila, PhD. Hänestä on viime aikoina tullut Saarnaajan kirjan suhteen maailmanluokan asiantuntija oivaltavan väitöskirjansa myötä, joka käsitteli Jumalan tuomion osuutta Saarnaajan kirjan perusväittämissä.
Tri Huovilan johdolla kurssin opiskelijat saavat eturivin paikan ymmärtämään tätä usein väärinymmärrettyä Vanhan testamentin kirjaa.

Kurssin tavoitteet ja laajuus

Kurssin suoritettuaan hyväksytysti opiskelija
• tuntee muutamia Saarnaajan kirjan keskeisiä tulkintaparadigmoja
• tuntee kirjan sisällön ja sanoman pääkohdissaan
• ymmärtää kirjan sanoman soveltumista elämään

Kurssin laajuus on 2 opintopistettä (ECTS). Tämä vastaa noin 54 tunnin työtä

Kurssin aika ja paikka

Lähiopetus tapahtuu 15.–16.11.2019 Raamattu puhuu -seurakunnan tiloissa Helsingin Pukinmäessä (Pukinmäenaukio 4). Lähiopetusta on 8 oppituntia: perjantaina 15.11. klo 18.30–20.30, lauantaina 16.11. klo 10.00–11.30, 12.30–14.00 ja 14.60–16.00. Yhteensä lähi-opetusta on 45 minuutin rupeamissa laskettuna noin 8 oppituntia..
Kurssin suorittamiseen liittyy myös ennakko- ja jälkitehtäviä.

Kurssin vaatimukset ja suoritus

Opiskelijan odotetaan kykenevän lukemaan englanninkielistä tutkimuskirjallisuutta Saarnaajan kirjasta. Mitään muita erityisiä esitietovaatimuksia ei ole.

Kurssiin kuuluu ennakkotehtäviä, lähiopetusta ja jälkitehtäviä. Esitehtävät tulee palauttaa 8.11.2019 kello 16.00 mennessä sähköpostitse osoitteeseen [osoite poistettu]. Ne voi palauttaa pelkkänä tekstinä tai liitteenä pdf-muodossa.
Jälkitehtävät jaetaan lähiopetuksen yhteydessä ja niiden määräaika on 20.12. kello 16.00.

Kurssi arvostellaan asteikolla 0-3 (nolla on hylätty).

Huomioi opiskeluaikataulua suunnitellessasi, että esitehtävät sisältävät merkittävän osan kurssin työmäärästä.

Ilmoittautuminen

• Ilmoittaudu sähköpostitse osoitteeseen raamattukoulu@raamattupuhuu.onmicrosoft.com
  • Mainitse nimesi, seurakuntasi, yhteystietosi ja sen, suoritatko kurssin vai oletko kuuntelija.
  • Pyydä myös lista esitehtävistä.
  • Ilmoittautuminen 18.10. mennessä.
  • Suositusmaksu: 50 € / suorittaja; 15 € kuuntelija; maksut voidaan suorittaa tilille FI98 5541 2820 0111 47, OKOYFIHH, Raamattu Puhuu ry; lisää maksun viestiksi ”Saarnaajan kirja”.

Tästä linkistä voit nähdä esitehtävät

Tästä linkistä voit ladata Kimmo Huovilan tekstin Saarnaajan kirjasta